Monday, December 5

wanna live forever ?

it will never happen !
tak mungkin dan takkan mungkin terjadi  !

agak creepy la kan ?
mati ? tipu lah korang tak tahu mati tu ape kan ? takkan nak bagi definition baru faham kot ? haha . takperlu takperlu . korang pun mesti tau kan semua kehidupan yang hidup akan mati ?
Katakanlah: “Sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang gaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.” (QS. 62:8)

kita yang hidup ni mesti akan mati . tak tahu la pulak aku kan kalau2 korang ni vampire , yang hidup forever ? *pengaruh twilight la ni . haha . kebanyakan kita ni enjoy macam this life is ours . oh ! no no no ! hidup kita ni milik DIA . ALLAH swt . siapa yang berani nafikan ? siapa korang nak nafikan . kita ni hamba DIA je . don't ever ever forget that kay ? :) 

oke . macam pokok . tanda tanda dia akan mati . dia akan start layu kan ? haa , macam tu jugak manusia ni . manusia pun ade jugak tanda tanda kematian ni . nak tau apa dia ? haaa . baca2 . mana lah tau korang tengah face tanda tanda tu sekarang kan ? eh2 . just kidding kay . ^^

oke . 

100 hari sebelum kematian 

haa , yang ni . just orang yang dikehendakiNYA je yang akan sedar .
maksud kat sini .... tanda ni akan jadik kat semua muslim . tapi bukan semua yang sedar . jelas kan ? :)

Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil .

bagi yang sedar . apa lagi ? manfaatkan masa anda betulbetul ye :) 
dan yang tak sedar ? tanda ni akan datang dan pergi begitu saja . tanpa pekdah apeape . ish2 . mudah mudahan kita tergolong didalam golongan yang sedar :) Amiin ~

40 hari sebelum kematian 

hari ni pulak . tanda tu akan berlaku masa ASAR . bahagian pusat kita akan terasa berdenyut denyut . macam mana tu ? haa , nanti korang rasa la kay . hoho . 

and masa ni jugak . daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang terletak kat atas Arash Allah SWT. hah ! lepas tu , malaikat maut akan kutip daun kita tu and get ready for us . huhuhu 

antara persediaan dia . nak tau ? haa , baca ni . 

first , malaikat maut ni akan ikut kita sepanjang masa . diulang , sepanjang masa . hoho . 
second , malaikat maut ni jugak akan tunjukkan wajah dia sekilas lalu . macam mana dia tunjuk ? wallahualam ~ tapi yang ni just untuk mereka yang terpilih sahaja yee . and mike2 yang terpilih tu jugak akan rase bingung sebentar . hehe . 

7 hari sebelum kematian 

tanda ni just jadi kat orang sakit . masa tu , kalau korang sakit . korang tak ada selera makan . haaa ... kalau benda tu jadi kat korang sekarang . cepatcepat lah bertaubat ehh . hehe . 

3 hari sebelum kematian 

masa ni . dahi kita akan berdenyut . bahagian mane ? hm , antara dahi kiri dan kanan . kalau korang dah rasa benda ni . dah dekat dah tu ~ so , berpuasalah ye . untuk mudahkan mike2 yang uruskan jenazah korang nanti . huhu . apa lah rasa nya bile betul betul kat situasi ni kan ? bayangkan ~ 

and lagii , mata hitam korang dah tak bersinar dah masa tuu . pakai contact lens ? ouh , tak gune dah la masa tu kawann ~ hehe . 

hidung korang pulak akan mula jatuh . macam mana nak tau ? tengok la dari tepi . tak yah pikir nak wat plastic surgery ke ape dah . bukan gune dah pun kan? ingat ALLAH banyak2 .

telinga akan layu . mean ,,, bahagian hujung telinga akan masuk ke dalam . tapak kaki pulak akan melunjur ke depan . 

1 hari sebelum kematian 

one more day ? get ready lah ye . sebab masa ni . korang tak kan jumpa dah asar untuk keesokan nye . 
tanda ni akan berlaku waktu asar . korang akan rasa denyutan kat belakang ubun ubun kepala .

last day 

hari terakhir ..... 

kita aka rasa sejuk di pusat . sejuk tu akan turun ke pinggang dan naik ke halkum . masa ni , cepatcepat lah mengucap kalimah syahadah ye . and berdiam lah menunggu malaikat maut mengembalikan kita kepada DIA yang menghidupkan kita . 

kadang2 kita terlalu leka and enjoy dengan dunia macam hidup kita ni tak ada penghujung . ingat ye kawan . setiap yang hidup pasti akan merasai mati . ingat ! 

jangan leka nak cari harta dunia sampai lupa nak beramal . sebab bila mati nanti , tak guna dah pun harta yang berlonggok tu . masa tu , korang just akan bawak amalan2 korang je . 

haa , mati ni . tak kenal usia ye . ingat tu ~ jangan pernah lupa .. bersedia ke kita nak face kematian ni ? cukup ke amal kita ? 

tepuk dada tanya iman ye sayang sayang ku :) 
orang yang bijak ialah orang yang mengingati mati 

p/s : banyak2 kan lah ingat mati ye . sebab hari kematian tu akan jemput jugak korang nanti . except kalau korang ni vampire .. hehe .


Syukran Jazilan for my dear readers :) YA ALLAH take care of this person who is reading this , hear my words YA ALLAH guide this person with your LIGHT :) insyaAllah...

6 comments:

Karbon Kopie said...

takut nye rasa. mintak2 mati dlm iman. amin..

yana :) said...

insya ALLAH . mudahmudahan ye :)

MrsFerreroRocher said...

Orang yang leka dengan dunia tak akan sedar benda macam ni

Anonymous said...

ya Allah..begitu besar rahmatmu :) beringat sebelum berlaku..thanks buat entry ini..saya ingin share di fb saya :)

adi said...

em....rasanya da tengok cete ni tau :) tajuk drama tu 100 hari. tak tau la...da lupa da :) btw nice ntry tau :P thanks jemput mai ke sini..hehe

yana :) said...

same2 muhasabah diri semula ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...