Friday, December 16

perbezaan syaitan orang mukmin dan syaitan orang kafir

Bismillahirrahmanirrahim ~

In The Name Allah , The Most Gracious and The Most Merciful 

salam semua .

aku baru baca pasal kisah ni . benda ni memang semua dah sedia maklum rasanya . tapi , yelah ~ manusia perlukan peringatan kan :) okeh , jom start baca ni .


suatu hari syaitan orang mukmin bertemu dengan syaitan orang kafir .


syaitan bagi orang kafir itu gemuk, segar, rapi, dan memakai baju cantik manakala syaitan bagi orang mukmin kurus, kering, kusut, dan tidak berpakaian.


eh , kenapa macam tu . haa , baca perbualan deme eh .


syaitan(kafir) : (berjalan dalam keadaan yang sangatsangat bahagia , perut kenyang , baju cantik dan badan pun rapi ) " eh , kenapa kau kurus sangat ni . mana pakaian kau dan kenapa rambut kau kusut . aku tengok kau nampak tak terurus langsung . "


syaitan(mukmin) : (veryvery sad face) " aku jadi macam ni sebab orang mukmin selalu berzikir dan membaca bismillah menyebut nama Allah . Ketika dia nak makan dan minum dia membaca Bismillah menyebut nama Allah , lalu aku terus rasa lapar dan haus . Ketika dia memakai minyak rambut dia menyebut nama Allah, lalu rambut aku terus menjadi kusut . Dan ketika dia pakai baju dia juga menyebut nama Allah menyebabkan aku bogel . "





syaitan(kafir) : " oohh macam tu . aku pulak . rasa seronok sangat sebab orang kafir tak buat semua benda yang kau cakap tadi . dia tak pernah menyebut nama Allah . ketika dia nak makan , aku boleh ikut makan bersamanya sehingga puas . bila dia minum , aku juga boleh minum sekali . ketika dia memakai minyak rambut dan pakaian . rambut aku turut diminyakkan dan aku juga dapat memakai pakaian . "



HOHOHO .

macam mana ? baca bismillah tak kalau buat apa apa ?

sebab tu islam sediakan doa doa harian untuk umat islam . setiap apa yang islam ajar mesti ada hikmahnya . see ? indahnya Islam :')




ps : samasama kita cuba istiqamah untuk baca bismillah atau doa(lebih baik) setiap kali buat something , tapi jangan pulak nak mencuri dengan menipu pun baca doa . no no ! jangan buat macam tu keh :)


orite , post ringkas sahaja , cakap pasal bismillah ni , ada satu kisah pasal ni , tapi , lain kali aku share pulak lah . nak tau kisah dia ? nantikan di masa akan datang . insyaALLAH . hehe :))






Syukran Jazilan for my dear readers :) YA ALLAH take care of this person who is reading this , hear my words YA ALLAH guide this person with your LIGHT :) insyaAllah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...