Friday, December 16

perbezaan syaitan orang mukmin dan syaitan orang kafir

Bismillahirrahmanirrahim ~

In The Name Allah , The Most Gracious and The Most Merciful 

salam semua .

aku baru baca pasal kisah ni . benda ni memang semua dah sedia maklum rasanya . tapi , yelah ~ manusia perlukan peringatan kan :) okeh , jom start baca ni .


suatu hari syaitan orang mukmin bertemu dengan syaitan orang kafir .


syaitan bagi orang kafir itu gemuk, segar, rapi, dan memakai baju cantik manakala syaitan bagi orang mukmin kurus, kering, kusut, dan tidak berpakaian.


eh , kenapa macam tu . haa , baca perbualan deme eh .


syaitan(kafir) : (berjalan dalam keadaan yang sangatsangat bahagia , perut kenyang , baju cantik dan badan pun rapi ) " eh , kenapa kau kurus sangat ni . mana pakaian kau dan kenapa rambut kau kusut . aku tengok kau nampak tak terurus langsung . "


syaitan(mukmin) : (veryvery sad face) " aku jadi macam ni sebab orang mukmin selalu berzikir dan membaca bismillah menyebut nama Allah . Ketika dia nak makan dan minum dia membaca Bismillah menyebut nama Allah , lalu aku terus rasa lapar dan haus . Ketika dia memakai minyak rambut dia menyebut nama Allah, lalu rambut aku terus menjadi kusut . Dan ketika dia pakai baju dia juga menyebut nama Allah menyebabkan aku bogel . "





syaitan(kafir) : " oohh macam tu . aku pulak . rasa seronok sangat sebab orang kafir tak buat semua benda yang kau cakap tadi . dia tak pernah menyebut nama Allah . ketika dia nak makan , aku boleh ikut makan bersamanya sehingga puas . bila dia minum , aku juga boleh minum sekali . ketika dia memakai minyak rambut dan pakaian . rambut aku turut diminyakkan dan aku juga dapat memakai pakaian . "



HOHOHO .

macam mana ? baca bismillah tak kalau buat apa apa ?

sebab tu islam sediakan doa doa harian untuk umat islam . setiap apa yang islam ajar mesti ada hikmahnya . see ? indahnya Islam :')




ps : samasama kita cuba istiqamah untuk baca bismillah atau doa(lebih baik) setiap kali buat something , tapi jangan pulak nak mencuri dengan menipu pun baca doa . no no ! jangan buat macam tu keh :)


orite , post ringkas sahaja , cakap pasal bismillah ni , ada satu kisah pasal ni , tapi , lain kali aku share pulak lah . nak tau kisah dia ? nantikan di masa akan datang . insyaALLAH . hehe :))






Syukran Jazilan for my dear readers :) YA ALLAH take care of this person who is reading this , hear my words YA ALLAH guide this person with your LIGHT :) insyaAllah...

2 comments:

Lee Reyn Kwon said...

sangat berinformasi !

VECASTS - LISTEN ONLINE RADIO WATCHING ONLINE TV said...

VEBCASTS - Listen web Radio Watching web TV, Tv Online. Watch Over 3000 Online TV Channels And 6500 Radio Stations Free For Around In The Wold clik to watching
Listen Hindi radio click ,watching live movie ,live international radio,indo radio.usa radio and more ,LIVE MOVIE ,LIVE SPOTS,LIVE HINDI RADIO ,HINDI MOVIE ,AXN LIVE ,STAR MOVIE LIVE ,MAX CHANNEL LIVE LIVE UNTERNATIONAL RADIO AND TV BROADCASTER
MALAYSIA RADIO ONLINE , UNTUK MENONTON sini lawati >  http://vecasts.blogspot.com/2011/10/malaysia-tv-online-watch-malaysia-tv.html
MALAYSIA RADIO ONLINE terdapat lebih 180 buah stesen radio online malaysia lawati >  http://vecasts.blogspot.com/2011/11/listen-malaysia-radio-online-live-radio.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...