Wednesday, November 23

bersendirian tak bermakna keseorangan

assalamualaikum wbt .. 

korang sihat ? lame dah tak jenguk blog . actually , aku baru je balik dari singapore . lawatan kelas . hihi . 

cuti sekolah datang lagii . and kadang2 bosan datang menjenguk diri . hehe . bosan and sunyi sangat . lagi2 dengan masalah2 yang melemahkan aku . tapi takpe . memang susah hadapi dugaan ni . tapi akan terasa indah masa kita tumbuhkan kesabaran dan kesyukuran dalam hati . and sedar itu adalah sebahagian dari cara ALLAH menyayangi hamba NYA :) 

haa , korang pun mesti bosan kan dok umah je ? yang pergi tusyen tu best lah . aku x dpt nk g tusyen ;( tv ? ak x ske . phone ? jarang gne dah . fb ? bosan lah . smer nye tak kne . sunyi ... bosan .. smer ade . hihi . so , akhirnye aku pun ngadap lah blog kesayangan ni . and nak buat perkongsian kepada sesiapa yang sunyi and bosan macam aku . 

bile sunyi . carilah DIA . sesungguhnya DIA sentiasa bersama kita :)


apabila dirimu memerlukan KEKASIH , maka pilihlah ALLAH 
apabila dirimu memerlukan RAKAN , maka pilihlah AL-QURAN 
apabila dirimu memerlukan SOKONGAN , maka bertakwalah kepadaNYA sepenuh hati 

kerana DIAlah penjaga hati yang tak akan pernah hilang , malah akan terus kekal untuk setiap hambaNYA yang memerlukan . 

kasih ILAHI tiada sempadan , tidak memilih sesiapa dan tidak akan berakhir . bersendirian tak bermakna keseorangan .  kerana masih ADA yang memerhati .




bile2 rase sunyi tu . ingat , kite tak keseorangan . Allah sentiasa dengan kite :) ape2 pun jadi . ingat , semua tu ketentuan ALLAH dan terimalah dengan hati yang REDHA .



post kali ni sangat lah simple ak rase . aku tak tahu nak tulis ape sebenarnye tapi tetap nak tulis .. so , aku wat post ni untuk dikongsi same2 :)  

*post ni lebih ditujukan untuk yang menulis ni sebenarnye . hihi . tapi rasenye tak salah share same2 kan ? :) 
thanks for reading 




Syukran Jazilan for my dear readers :) YA ALLAH take care of this person who is reading this , hear my words YA ALLAH guide this person with your LIGHT :) insyaAllah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...