Friday, September 30

.apa guna otak?.

apa guna nye otak eh ?

rasanya la kan . semua orang tau , otak untuk berfikir .

tapi kann ..
berapa ramai manusia yang selalu buat benda benda sesuka hati ? berapa ramai yang cakap pun pakai lepas je ikut sedap mulut ? and yang buat keputusan terburu-buru ? hmm . termasok la yang sedang menaip ni =.="

kadang2 , kita lupa nak fikir dulu sebelum buat something kan . yela , manusia . asal nye perkataan manusia ni pun , dari bahasa arab , nasiya=lupa . hmm , aku cakap benda ni . sebab apa eh ? ada la sebab dia . privacy . mana boleh heboh2 . haha .

kenapa penting nye kita berfikir sebelum buat something ? haa , aku ada story kat sini .

aku pegi kem sejarah hari tu . mindmapping kem . hehe . kat sana , ada la sorang mamat ni . haishhh . muka dia kan .... kalu dari tepi . sebijik sangat dengan EX aku . haiiyaa ~ benci giler aku tengok muka dia . kalau ikutkan hati . rasa nak bunuh je .

tapi .. disebabkan aku BERFIKIR , bunuh tu dosa+salah di sisi undang undang and mamat tu muke je macam ex aku . tapi bukan betul pn ex aku kan . soo , tak ada  la aku bunuh dia .

haa ,, nampak tak . kenapa kita kena berfikir ? hahahaha . aku merepek je ni .

korang faham faham lah sendiri eh . aku rasa korang tak perlu kamus pun nak translate kan kate kate aku ni . korang just perlu gunakan OTAK je untuk FIKIR . hehe .

ps : bile sebut pasal EX aku . ada due benda yang ada dalam kepala aku
      -aku benci dia  , and
      -aku tak kan maafkan dia

aku tau kita tak patut benci orang sebab akan ada orang yang benci kita balik and kita kena maafkan orang lain sebab kemaafan itu dendam yang paling indah . tapii.. i just can't . i hate AHMAD ASYRAF ! dia mamat yang paling worst pernah aku jumpa . =.="


Syukran Jazilan for my dear readers :) YA ALLAH take care of this person who is reading this , hear my words YA ALLAH guide this person with your LIGHT :) insyaAllah...

2 comments:

aishah imani said...

beb,,sabo hdapi ujian idop hak3..
tp siyes mke mmat 2 mmg cam mke acab
haha..bkan acab (..) eak tp acab unk..
haha..

yana :) said...

haha . ye2 . ak paam . ak bnci mamat tu sbb mke dy mcm acab . haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...